lisvard

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Home sweet home!

Av Lisa - 18 juli 2010 23:12

Nu har jag inte varit inne på en vecka, har lite dåligt samvete men så får det vara, jag har faktiskt en anledning.. Jag har varit hos erik, bara det är ju en antidata faktor men sen har inte dom något internet att räkna med i deras stuga så jag har varit off road denna veckan.

   I måndags kväll åkte vi i alla fall ut till stugan för att Eriks lillebror Oscar fyllde år i tisdags. Kalas blev det och i onsdags va det torgdag i Unnaryd så vi tog oss en utflykt dit. Jag köpte mariannelunds teater konfekt, det är marknadsminnen det! Sen köpte jag en jättefin ring i silver med en citrin på (min månadssten :P) Jag blev helt kär! i torsdags åkte vi till stan och handlade på maxi, jag handlde på jc. Det blev ett par nya jeans!

   Jag har inte köpt jeans på två år typ så nu kände jag att jag ville göra ett vettigt och bra köp för min lön som jag tjänade. Det blev ett par Levis för 999 kr. Jag är verkligen supernöjd!

   I fredags va det lite finare väder så jag solade en del och tog det lugnt. I går kom det vänner till Eriks föräldrar, det va riktigt trevligt! Sen på kvällen va det grannskapsfest, jag kan ju säga att medelåldern va runt 50 och vi va ändå 5 ungdomar under 18... Men det va mysigt ändå.

   I dag har Erik tävlat i Halmstad, laxaspelen. Gick riktigt bra! Han kom etta på 1500m på tiden 4.34 Det va ett nytt personbästa med 10 sekunder så har va supernöjd.   Erik kommer sakta men säkert ikapp det lilla försprånget och är på väg att spurta om ettan

Sen va det bara full fart mot mållinjen!

 

Sen jag kom hem i eftermiddag har jag inte gjort så mycket, körde en maskin tvätt innan och har börjat packa så smått. Det är ju inte länge jag blir hemma denna gången. Vi åker till Gotland på tisdag morgon, det ska bli så oändligt skönt! Synd att jag har en kille som hellre stannar hemma med sin familj i två veckor istället för att följa med mig till gotland två veckor som han har lovat sen förra sommaren... Men skit samma, jag är ledsen men det ska bli skönt att vara med lillasyster och familjen lite ensam också <3

   frågan är hur mycket kläder man ska ha med sig för16 dagar.. Jaja, det löser sig. Men nu tror jag att jag ska knyta mig det va en lång dag igår och den har varit lika lång i dag. 

  

Natti natti!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards