lisvard

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommar igår, vilken härlig dag jag fick!...

Av Lisa - 25 juni 2011 19:50

Midsommar igår, vilken härlig dag jag fick! Åt en massa jordgubbar och umgicks med släkt och vänner. Det blev inget festande för min del men det hade ni väl inte räknat med heller. Jag som inte tycker det är min grej.

Det var en härlig kväll med Lena och Roy och happy family och morbror Pekka. Det var så att Kusinernas valp var ju med såklart och Lenas hundar, hon har tre små hundar, var också med och då tyckte vi att Ellen också skulle få vara med och det fick hon ju så gärna. Så det var full rulle under bordet och massa mat ovanpå. Pappa fick åka hem lite tidigare på grund av allergi. Det är så synd!

Jag tog en massa bilder på jordgubbarna men glömde kameran hemma när vi skulle åka så ni får bara se våra jordgubbar.

          

Vi kom hem relativt tidigt, runt åttatiden. Jag diskuterade foder och vikt och hundvård men Lena som är duktig på det där. Jag kom fram till att jag ville byta foder till Ellen. Så, jag sökte på internet och sökte först på fodret hon har och fick en rejäl chock då säkert sju eller åtta av tio som hade detta fodret hade skrivit på diskutionssidor att deras hundar fått cancer. När jag frågade mamma vad våran förra hund åt så fick jag mig en kalldusch, samma foder där med och hon dog av cancer i njuren (tror jag det var, kan ha varit levern också kanske..) Jag tog då beslutet att Ellen definitivt inte ska ha det fodret mer i alla fall.

Så, till nästa steg. Orientera sig bland alla miljöner olika hundfoder. Jag har mer eller mindre koll på alla vid det här laget och jag vet vilket jag vill att hon ska ha. Hon behöver ett foder som är light och som inte innhehåller massa konstigheter. Jag kollade upp ett foder och läste vad som var i och alla ord jag inte förstod slog jag på för att försäkra mig om att det inte var massa konstigheter och grejer i. Så jag är nöjd, priset däremot är ganska högt. Men jag har pratat med pappa som betalar och han vill ju också ha det bästa till Ellen så vi får se hur vi gör. Vi ska till veterinären och fråga också för att verkligen få ett säkert svar.


För övrigt har jag jobbat fem timmar idag, helt oväntat så det känns skönt att få lite extra pengar i plånboken, utöver studiebidraget som jag får av mamma. Vi ska tydligen åka och shoppa i Finland, känner mig lite sugen faktiskt. Annara är jag inte så sugen på att åka, visst är det härligt att träffa familjen och känna deras dagsrytm lugna ner nerverna men jag gillar inte husvagnen! Usch, jag kommer förgås de dagarna vi är där.. Och så ska vi ju åka äckliga finlandsfärjan. Men jag antar att jag överlever, min älskling ska ju följa med. Lilla Ellenfanten<3


Mamma bakade mazarinsnittar innan, så sjukt goda! Jag tog bilderna till hennes blogg så då lägger jag också upp några. (www.mammasmat.blogplatsen.se)

    Receptet finns på mammas blogg. Värda att göra, supergoda och väldigt lätta att göra.

Nu ska jag ta min lilla vovve och gå en sväng.


/Lisa Svärd ♥

 
 
Ingen bild

Lena Holmberg

26 juni 2011 18:12

Härligt att läsa Liza...

Lisa

12 juli 2011 10:08

Tack Lena :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards