lisvard

Alla inlägg under april 2010

Av Lisa - 29 april 2010 15:35

Jaha då sitter man här i skolan och väntar på tåget. Ska sitta på tåget i två timmar sen, on my way to Växjö.

Veckan har varit ganska jobbig men ändå soft, studiedag i morgon så jag ska åka till älsklingen och förpesta livet för Erik några dagar ;)

 

För alla er som inte vet så är vi officiellt nu en mer i klassen :D

Jacquline fick i dag sin lilla plutt, en liten kille :D Alla lyckönskningar till henne    www.2blir3.bloggplatsen.se  Titta gärna in, bloggen är supermysig!

 

Nä jag ska ta och packa ihop mina grejor och börja dra mig mot tåget snart. Hej så länge :)

Av Lisa - 26 april 2010 18:11

   Jaha, då sitter jag här igen, med ett litet sting av dåligt samvete... Linnea sa till mig att de va längesen jag skrev, och visst det va de också, tack Linnea :)

Det har varit en underbar dag i dag, hade bara två lektioner men en håla på fem timmar, den va ganska saftig. Tur att vi har så mysigt på skola och stan så nära.

Solen lyser och himlen är blå, 18 grader är väl ändå fullt godkännt :P

 

Just nu är det hyffsat lugnt i skolan, vi har världens bästa lärare så dom tar hänsyn till nationella proven. Det är bra tycker jag så kan man fokusera mer.

 

Helgen bjöd på mycket mys och en rolig dag i Borås. Erik tävlade i terräng sm (löpning) Han va väl inte jättenöjd med sin prestation, ville sätta nytt personbästa men va 3 sekunder ifrån. Jag tycker i alla fall att du är Bäst älskling!! Finns ingen som är duktigare än du, i mina ögon är du den finaste och bästa människan på jorden!

 

på tal om Erik så kan jag ju säga att vi har varit tillsammans 17 månader i dag. 17 underbara måndader med dig älskling, tack för all kärlek och allt du har gjort för mig. Du är mitt allt, utan dig är jag ingen alls, men du ser mig. Tack för alla fina stunder tillsammans, när vi va ute och gick vid din sommarstuga, när vi åt på resturangen första gången och tittade på film efter, när vi badade tillsammans och allt annat kul vi har haft ihop. Jag älskar dig, nu och för alltid  

Av Lisa - 19 april 2010 16:03

Tänk va underbart det är att vkna på måndagmorgon och veta att man bara har en lektion och kommer hem redan klockan ett. Att veta att hela veckan är soft gör det lätt att gå upp på tisdagen också (förhoppningsvis)

Måndag; 08.15-Spanska-09.45, 12tåget hem :D

Tisdag; 08.15-Svenska-09.45, 12tåget hem :D

Onsdag; Sovmorgon, 12.30-Engelska-14.00, 16.10tåget hem

Tordag; 10.00-Spanska-11.30, 12.30-Engelska-14.00, 14.15-Matte-15.45, 16.10tåget hem.

Fredag; LEDIG!!  

 

Sen kom ju älsklingen hem från Italien igår :) Jag tror inte han klagar på att dom åkte buss längre... Jag menar hade dom åkt flyg så hade dom ju inte varit hemma än. Jag är i alla fall glad att dom åkte buss även om det är säkrare att flyga.

 

Själv hade jag en pmsvecka förra veckan, va sur på allt och alla, började gråta för minsta lilla. Jag ber om ursäkt för mitt beteende alla ni som känner er träffade. Men nu är jag glad igen :) Det gillar vi (facebookskada :P)

 

Nähe jag ska ta och skriva lite på min uppsats i svenska som ska vara inlämnad i morgon, snart klar! så himlans skönt :D

Hej så längen :)

 

 

 

Av Lisa - 11 april 2010 17:50

Jaha, söndag och sista dagen på lovet. Jag har haft ett helt underbart lov, varit i Växjö hos älsklingen från måndagskväll till fredag eftermiddag. Han gick i skolan tisdag onsdag och torsdag men det är tur att han har soft schema så han kunde vara med mig också. Det va det bästa lovet i hela mitt liv minus att Erik åkte till Italien på träningsläger i fredags ( orsaken till min hemfärd) I går va det riktigt jobbigt, inte nog med att Erik är iväg så fick pappa och mamma åka till akuten i ilfart då pappa fått svåra buksmärtor. Ingen hemma förens på kvällen och där sitter jag framför tvn och tycker synd om mig själv...

Det jobbigaste med att gosen är borta är att vi inte kan höras av så mycket. Jag menar jag har ju nästan vant mig vid att vara ensam på veckorna men vi brukar ju prata typ en timme i telefon varje dag, nu är det typ två, tre sms och en till två minuter prat. Lisa är ganska ledsen om jag säger så... Men det känns ändå skönt att jag vet att han har det bra där nere, och varje sms slutar "-Jag älskar dig mest min älskling, tänker på dig hela tiden! <3" Då känns det ändå som att det är lite bra att vi längtar efter varandra, kärleken blir lixom starkare på så vis.

 

Ja och så kommer jag till det riktigt tråkiga ämnet, människor som inte kan låta andra människor vara som dom är utan att man ska klaga och vara så jävla taskig hela tiden. Och att människor inte förstår att ju mer ont dom gör mot andra ju mer respekt hos endel förlorar dom. Ni som känner er träffade kan ju ta detta till er, man beter sig inte som er. Så är det bara, vuxna människor..... Ibland undrar man ju vart världen är på väg, men vissa kommer visst aldrig ur avunsjukeåldern.

Flummigt? Ja och jag ber om ursäkt men jag har ingen lust att skriva någon specifik person, inte göra ont blod värre.

 

Nähe ner och äta kvällsmat sen blir det en runda i joggingskorna :)

Trevlig vår mina damer och herrar! :D

Av Lisa - 4 april 2010 12:33

Japp, det är väl bara o inse att jag inte är duktig på att blogga regelbundet, men vad gör det egentligen? Jag skriver ju mest för mig själv.

Det har verkligen hänt mycket sen jag krev senast, Eriks påsklov är slut och jag går på mitt i morgon då det blir tväling i Hallaryd för Eriks del och för min del blir jag förste kameraman, eller kamerakvinna blir jag nog ;)

Därefter bär det av hem till Erik i Växjö och där stannar jag till fredag :)

 

Min lilla fluff, som ni har sett här på bloggen, min älskade kanin, dog i förrgår den 2/4-10 ett och ett halv år blev hon.   Jag saknar henne så in i hel*ete... Allt är så tråkigt utan henne!

 

                  

 

Mitt älskade hjärta, jag kommer aldrig att gjömma dig!

Vila i frid Strumpan   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards