lisvard

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Boyfri(end), Girlfri(end), Fri(end) - Everything got a end...

Av Lisa - 14 juni 2011 20:00

Boyfri(end), Girlfri(end), Fri(end) - Everything got a end, except for family!

Åh jag funderade på detta. Hur sant det faktiskt är men det är inte helt sant på alla plan heller. Jag kanske låter lite som en buddhist när jag säger att ingenting är bestående. Men endå så fick denna meningen mig att fundera över vad som faktiskt är en familj. Jag är en skiljsmässobarn och mina föräldrar har inte gjort det lättare genom att inte prata med varandra men å andra sidan, vem är jag att döma? Jag hade inte velat prata med Erik heller.. Så börjar jag fundera.. Min fosterpappa är ju som ni hör inte min biologiska pappa men det spelar liksom ingen roll, jag älskar honom ovillkorligt ändå. Jag har inga helsyskon, jag har tre "halva" men vad spelar det för roll jag älskar dem ändå. Så börjar jag fundera djupare. Jag har en familj på min fosterpappas sida som jag räknar som min familj för att jag tycker om dom, jag har inga blodsband med dem men vad spelar det för roll? Jag hade en mormor som var min biologiska pappas sambos mamma och henne såg jag som min mormor trots att vi kivades ibland men grejen är den att jag som har familj överallt kan inte dra gränsen, vad är familj och vad är inte, för min familj är inte alla relaterade till mig genom blod. Jag menar en familj kan ha det sämre än jag har det med min familj trots att de har blodsband och när jag inte har det så spelar det ingen roll. Blev det rörigt nu? Jo de blev väl det.. men jag hoppas ni förstår. och jag hoppas verkligen att jag inte sårat någon.

Samtidigt som jag har en gigantisk familj så har jag inte jättemånga riktigt nära vänner. Jag är inte den typen, jag tror jag är väldigt självständig och när det gäller förhållanden så tror jag att jag ska lämna det okommenterat. För er som läst min blogg länge kan ni kanske utröna ett möster. Lisa helt uppslukad av sitt förhållande. Och ni som känner mig och som har hört all min klagan kanske vet ännu bättre att jag har svårt att släppa.. Men grejen är den att man lär sig av sina misstag och då blir inga misstag misstag för då blir det bara bra saker av allt för man lär sig av det.

Oj jesus. nu har jag snurrat in mig..


Ofärdigt inlägg, snurrigt inlägg..

Ha en trevlig kväll!

  Ledsen hörrni, de va enda bilden på familjen. Jag gillar den! Den är tagen på Gotland 07, en härlig sommar.



/Lisa Svärd ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards