lisvard

Alla inlägg under september 2011

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck! 

När man har saker att göra så gör man dem naturligtvis inte. Så, jag tittade tillbaka lite i min blogg.. Naturligt vis står där om Erik hela tiden men om man ser bort från det så blir jag förvånad över hur mycket jag fick uträttat. Jag joggade tre till fyra gånger i veckan och jag va liksom en duktig tjej som gjorde sina läxor osv. Vart har jag tagit vägen? Jag gör inte mina läxor i tid längre och jag motionerar inte.. visserligen så äter jag nyttigt enligt gimetoden så jag går ju ner i vikt men jag funderar över om det är värt att börja springa igen. Jag kommer ihåg den tiden som väldigt ljus.. Jag mådde liksom bra med mig själv. Jag mår ju inte dåligt men man ställer sig ändå tanken...

Nu i helgen ska jag till min pappa som fylde 60 igår så idag måste jag packa också. Nästa helg ska jag först till Göteborg för att därifrån åka med BJs till uddevalla för att klippa biljetter på deras resa till lysekil. Jag har hört att där ska vara otroligt vackert i lysekil så kameran ska definitivt med! Japp, jag fick kameran som jag önskade mig! 

På tal om att få saker man önskar sig.. Föregående helg hade jag kalas för familj och vänner. En väldigt trevlig tillställning! Jag fick jättemycket mysiga saker och pengar. Jag fick också en weekend i helsingborg med mina storasyskon i november. Det ser jag fram emot så sjukt mycket!

För delar av pengarna köpte jag igår tre böcker som jag länge har funderat på att köpa men som jag har varit för snål för. Stolthet och fördom och Emma av Jane Austen och Försvunnen värld av Maja Hagerman. Den sistnämda boken ska ligga till grunden för den bok/novell jag ska skriva som projektarbete. Jag är supertaggad så det är egentligen bara att sätta igång. 

Bilder kommer senare när jag laddat upp dem från kameran.

Jag har för övrigt satt upp mig på lägenhetskö nu, det känns rikitgt bra! Jag har så mycket att se fram emot samtidigt som jag våndas över allt som måste göras i nuet.. Undra om det har någon koppling med mitt bristande intresse på saker jag måste göra? Kan man kalla det för lathet?

i dag brjar Vampire Diraries i USA så den som vill de det får ju titta online, inte mig emot.. Jag har haft abstinensbesvär ända sen säsong två slutade..


Nähe nu måste jag ta tag i mitt liv.. Packa och plugga. Jaja, vad gör man inte? om jag får gjort allt nu så kommer jag ha superkul ihelgen!!

With Love

Lisa

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se


Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna!

Det är min tågblogg för er som inte visste det.



/Lisa Svärd ♥

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards