lisvard

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Det blev en sen kväll detta. Jag brukar inte...

Av Lisa - 15 juni 2011 23:12

Det blev en sen kväll detta. Jag brukar inte vara uppe så värst länge jag tycker om morgonarnas första solglimtar, om vädret tillåter det förståss.

Jag är ett litet fan av alla dessa BB programmen som går, liver på BB - Förlossningskliniken, you name it! Jag tycker det är fascinerande och det är inte utan att man bävar för den gången man själv är i den situationen även om jag hoppas det dröjer några år tills dess. Ja ni vet ju vad jag vill, studera först, sen får vi  väl se vart det bär hän. På tal om tvserier så har jag börjat titta på Herrskap och Tjänstefolk som går på fyran och ikväll så tackade jag herren för att det finns playkanaler på nätet. Hehe.. Jag kunde utan problem titta på livet på BB på femman klockan nio och sedan sätta mig vid datorn och titta på andra avsnittet av herrskap och tjänstefolk på fyraplay. Just i min stil, de gillar jag.


 

Hade förresten planer på att åka till min pappa i helgen, började faktiskt sakna honom när jag skrev inlägget om familj och de där igår. Problemet var att jag skulle vara ensam med Ellen i helgen och när jag frågade pappa om jag kunde ta med henne så sa han att han skulle kolla med sin sambo först. Det är inte utan att jag blev lite sur och ledsen för beskedet hon gav men vad ska jag göra åt de nu? Pappa älskar djur och han hade gärna sett att Ellen fick följa med men de har dock två katter (utekatter) som inte skulle gilla det men Ellen skulle inte vara så jobbig eftersom de är ute. Pappas sambo sa att hon inte ville att hunden skulle med och så blev det mer eller mindre sagt att jag inte fick komma. De säger alltid att de saknar mig och att de tycker att det dröjer så långt mellan besöken och håller på o ojjar sig och nu när jag ville komma så får jag inte för att jag har med mig hunden, jag menar så mycket kan de ju inte sakna mig om de inte kan ta emot hunden för två dagar. Dessutom så behöver de inte ens bry sig om Ellen, jag kan liksom ta hand om min egen hund.. Nä jag blev faktiskt lite ledsen. Sommaren känns så lång så här i början men den är snart över, den går så fort. Jag tänkte att jag ville tillbringa mer tid hos pappa än vad jag brukar göra och så slutar det så här. Bra start? Nepp.. Får väl se när jag tar mig tycke nog till att fråga igen. Det kändes som att bli slagen på fingrarna, att på något sätt inte vara välkommen, jag vet att det är hunden de inte vill ha hos sig men jag menar Ellen är min bebis jag åker inte utan henne.. Skulle du vilja åka och träffa familj eller bekanta som inte vill ta emot ditt barn? Nej jag tror inte det heller. Ellen och jag hör ihop, antingen ingen eller båda. Vi blir hemma i helgen i alla fall, lugn och ro för oss slappisar, som vi ska mysa! Min lilla gosvovve <3


Så, öh jag tror det är arbetsdag i lokstallet på lördag också, så helt lugnt kommer det inte bli. Kanske borde lägga upp något om det i tid på tågbloggen. www.loklisa.bloggplatsen.se Måste målas vagnar och städas inför utställningar i verkstan.


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, kanske ta en snabbdusch.. Gillar inte att gå och lägga mig oduschad. Hm.. hahah det låter som jag är världens lortgris. Det är jag inte. Men det är en härlig känsla att lägga sig helt ren!

Så, off i go.


/Lisa Svärd ♥


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards