lisvard

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Åh jag känner mig så dukig! Det...

Av Lisa - 22 juni 2011 18:43

Åh jag känner mig så dukig! Det har gått sex dagar sen jag och Ellen började cykla och jag kan nästan inbilla mig att hennes lår har blivit mer muskulösa och att magen har minskat något i omfång.

Efter svå rundor i dag sitter Ellen och jag och dricker te och äter digistivekex med brieost på. Det unnar vi oss. Jag råkade ge henne en bit ost och nu har jag närmare 40 kg hund i knät..

Ska jag vara ärlig så är detta första stunden sen jag kom hem från pappa som jag verkligen släpper bokens värld en längre stund. Jo jag var ju hos farmor i förrgår och det var trevligt men när jag kom hem igen så förlorade jag allt vett jag har och dök ner i Sagan om Isfolket och jag har läst tills nu, med avbrott från cykling och mat och andra mäskliga behov som sömn och gos med Ellen. Nä jag har njutit storartat dessa dagar, böckerna just nu är otroligt spännande!

Jag antar att detta inlägget inte blir så långt, känner mig rätt tom faktiskt. Jag kan bara tänka på Heike och Vinga i boken... Men innan jag ska djupdyka igen så blir det livet på BB på femman. Fast det är inte fören klockan nio så några kapittel hinner jag väl med.

Någon frågade mig vad jag ska hitta på på midsommar, jag ska vara hedning och dansa runt midsommarstången och sedan umgås med släkt och familj hos kusinerna. Om det är fint väder har Mamma och Pappa sagt att Ellen också får följa med, och träffa kusinernas lille valp.


Djupdykning var det va?


/Lisa Svärd ♥


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards