lisvard

Alla inlägg under november 2010

Av Lisa - 28 november 2010 20:00

Har nu ätit nybakade lussekatter och busat med Ellenbellen i snön <3

                    

Efter mycket stoj och stim så gick vi in och jag konstaterade att jag måste klippa luddet som hon har mellan tårna då vi satt i kanske tio minuter och försökte få bort de fyra isklumparna som satt i hennes små fossingar. Efter det va hon helt färdig!

    

Så det blev lite mys och kel<3

 

Förra veckan när jag skulle följa med min underbart härliga kompis Sandra och välja skor till henne så råkade jag bli kär i samma skor som henne! Det är tur att varken hon eller jag är så där "nä.. du får inte ha likadana saker som jag".. Däremot så hade jag inte så mycket pengar just då så jag ska till stan i morgon jag jag ber till gud att min storlek finns kvar!   

 

Idag har jag blivit färdig med mitt arbete i psykologi B! Hoppas det räcker för ett mvg annars börjar jag gråta på riktigt! Gud vare med mig.. sen nu ikväll så tittade jag på Arns rike på tv4 fakta<3 går klockan sju varje söndag. Åh så jag njuter när jag tittar på det och jag suger åt mig information som en svamp!

 

En tanke jag fick idag när jag tittade på det va.. Så många säger att dom är helsvenska och har något emot invandrare det de inte tänker på är att på 1200-talet fanns det jättemånga städer där det bara fanns invandrare, stockholm, visby, karlskrona och så vidare.. De kom hit för att bygga, nya modeller och teorier på hus kom med dem. Även kyrkor och slott med den tidens mått mätt byggde de. Att de sen stannade i Sverige gör det mästa klart. Näst intill ingen i sverige är helt renodlad svensk från vikingatiden. De flesta slavar som fanns i sverige då var krigsbyten från utlandet, hur många husbönder fick inte oäkta barn med sina slavinnor?

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma.. Men jag ville bara säga det. Det känns otroligt mycket bättre nu! hahah toka som jag är.

 

Nähe mina vänner nu ska jag fortsätta med mitt svenskaarbete som ska vara inne i veckan, får nog bli en kopp te och sen grottbjörnens folk ikväll!

Lovely, natti!

Av Lisa - 21 november 2010 17:44

I helgen har jag egentligen inte gjort något vettigt. I fredas va jag på fest hos en kompis det va asgrymt kul! Fram till elva ungefär då en kille kräkte. Jag kan inte säga med ord hur jag blir när någon spyr, det kryper längs ryggen och jag känner näst intill rent hat mot personen som spyr då jag egentligen borde tycka synd om personen. Nä usch jag betedde mig kanske inte som världens bästa människa då, va rätt spydig mot dom som tyckte att jag va löjlig. Men en sånt beteende kommer ju inte ur bara luften, det har säkert hänt saker i min barndom som jag förträngt och så.. Men sen så blev de mer dans och ja ni vet. Vid två kom taxin och jag åkte hem med två kompisar och sov hos Elin. Mycket trevligt och mysigt!

      

igår hade jag lördasmys med mamma och pappa. Godis och "så mycket bättre". Jag gillar verkligen tomas di leva, jag vet inte om jag gillar hans låtar men jag gillar definitivt hans tolkningar av de andras låtar. Han som människa är för mig en förebild. Hans syn på krig och på miljö osv. idag har jag bara gjort ingenting som jag är så bra på. Läst, suttit vid datorn, tittat på animal planet min älsklingskanal!

 

I mon efter skolan blir det utvecklingssamtal med mamma! Jag till skillnad från alla andra gillar utvecklingssamtal. Oftast har mentorn inget att slå ner på, det kan vara att jag pratar för mycket eller att jag är duktigt på att sväva iväg från ämnet.. Men en sak är jag jävligt bra på! Att sköta mig i skolan! Jag har inte ett enda g i mina betyg än så länge, sju mvg och två vg än så länge! Inte tänker jag fixa ett g heller..

 

Jag har även bestämt var jag ska fira min jul! Score.. Jag har fruktansvärt svårt att bestämma mig, men när väl beslutet är taget så fullföljer jag det. Förra julen var jag hos farmor så nu ska jag fira min jul hos morfar och mormor även fast mamma och pappa och lillasyster ska fira hos farmor i år igen. Förra julen va min vovve Ellen ensam hela julafton och jag hade sånt dåligt samvete! Jag vet att det är fånigt och att Ellen inte vet vad jul är men jag vill att hon ska få vara med när det är en sån högtid och alla samlas! Så, nu har jag pratat med morfar och mormor och jag får ta med Ellen dit på jul, vi ska öven sova hos dom eftersom familjen ska sova hos farmor. ÅH vad jag ser fram emot julen! Jag älskar julstök och jag älskar att dela julen med människor som jag tycker om.

 

Nähe mina vänner nu ska jag ner och dricka mitt te och äta min halva kebabrulle sen igår kväll. Haha fin kombination, kanske gör så att jag dricker teet när jag ska se på arns rike sen klockan sju på tv 4 fakta. Min älskade historia! Jag får riktig gåshud när jag tittar  och lyssnar på sveriges historia. Ska förresten till biblan nån dag i veckan och låna lite böcker. Love it!

 

Av Lisa - 14 november 2010 15:33

Ja.. vad ska jag börja? Mitt liv tog en vändning.. Blev "dumpad" på telefon, inte världens härligaste känsla och självförtroendet tog sig en rejäl smäll. Men! Helt ärligt så har mitt och Eriks förhållande varit rätt ruttet sen typ i sommras då han svek ännu ett löfte, ett löfte som för mig va jätteviktigt. Han hade lovat att följa med till Gotland i två veckor men svek mig.

 

En människa som jag med ett behov av fysisk närhet och någon som uppskattar mig förlät honom, var så oerhört rädd för att bli ensam! De hankade sig fram si sådär när skolan började och för hans del va det mycket tävlingar och annat, jag ville bara vara med honom och blev flera gånger i veckan sviken. Ett löfte för honom betydde ingenting samtidigt som ett löfte från mig till honom betydde hur mycket som helst. Jag sträckte mig till den yttersta gränsen ibland för att göra som jag lovat och skämdes som en hund när jag inte kunde hålla det! Löften och ärlighet är för mig bland det viktigaste som finns i en relation!

 

 En kompis sa till min att man inte ska ångra det som en gång fått dig att le, jag tänker inte ångra heller! Men det hade varit jobbigare om jag verkligen hade varit kär. Jag inbillade mig bara att jag var kär, visst jag älskade nog honom till en viss grad men det va inte så osjälviskt som man gärna hade velat få det att låta som. Jag trodde att jag skulle vara helt jävla knäckt om jag blev lämnad, jag trodde jag skule bryta ihop och massa sånt men de tog inte mer än en dag innan jag hade slutat börja gråta så fort jag tänkte på honom och efter en vecka så tänkte jag inte på honom mer.. Jo de är klart jag hade ett par skor hos honom som jag skulle ha tillbaka så lite va jag ju tvugen att tänkta på honom.. men bara irriterad vid det laget!

          

När jag va med Erik så festade jag aldrig, jag kände inte mig själv, jag visste inte vem jag va utan honom för jag hade inte tillåtit mig själv att visa de sidorna av mig som jag visste att inte han tyckte om.. (märks det att jag har analyserat mig själv? att jag går beteendevetenskap? XD) Jag gick på min allra första fest två veckor efter att jag blivit singel och fy fan va kul jag hade! Ganska raskt efter att jag blivit singel så började jag flörta igen.. Inte djupt men jag behövde det, som jag sa innan så hade självförtroendet dalat endel så det fick sig en rusch uppåt igen! Och nu vet jag att jag kan vara som jag är och att det finns människor som tycker om mig för den jag är i alla fall!

        

Alla människor i skolan, jag säger bara det! Tack så hemskt mycket, när jag tänker på det så håller jag på att spricka av tacksamhet och vänskaplig kärlek! Ni har funnits där allihop och jag vet att ni under tiden jag va med Erik inte fattade vad jag såg i honom, att jag inte såg hur illa han gjorde mig, att jag inte såg att han egentligen inte var värd mig.. Min älskade klass, nv även inräknat! och ni som inte går i klassen men som finns runt! Pontus och Jacob till exempel! Ni anar inte hur mycket ni har hjälpt mig.. 

         

 I alla fall så började jag söka mig en ny Lisa som jag skulle vara nöjd med, är nog fortfarande inte riktigt färdig med mig själv och det är därför jag inte är redo för ett nytt förhållande..

         

 Att jag slipper bli besviken och ledsen flera gånger i veckan har gjort mig till en glad och possitiv människa. skolan går strålande nu, inget som stör mig längre, inget förhållande som sinkar mig, nu kär jag mitt eget race! Märker ni också att jag boostar mig själv? xD Hahah låter kanske högmodigt men nu känner jag såhär verkligen! Fy fan va lycklig jag är!! Så här lätt har jag inte varit på över ett år.

        

Även om jag saknar någon att dela allt med och så, så får jag stå ut med det ett tag till antar jag. Att jag är en person som utelämnar mig helt till personer som jag fullkomligt litar på gör det lättare och så småningom så känner man vilka som hänger kvar och som finns för mig för mitt bästa och inte bara för att få lyssna och gotta sig i mitt liv. Jag är så sugen på livet! jag vill lära känna nya människor, gå på fest och dansa! nu är det min tur att leva mitt eget liv!

 

Blev en riktigt lång text detta men det kändes skönt att få skriva det! ska försöka att fortsätta blogga nu, får se hur de går.. Jag kommer nog komma tillbaka till detta X antal gånger men de får ni stå ut med! Nu är jag singel och oerhört lycklig!

 

Tänkte även sätta fart med träninen igen.. jag har inte tränat ordentligt sen Erik gjorde slut just för den anledningen att jag inte har någon att vara "vältränad" inför men nu inser jag att jag borde ha tränat ännu hårdare när han gjorde slut. nu har jag så mycket mer att vinna på att träna! Så förhoppningsvis blir det ett gymkort snart! Melike, gud så skönt de skulle vara! slippa springa i mörkret, huua :S Jag som springer i skogen med.. Nä de får bli gymkort punkt slut!

 

Ha en underbar söndagkväll! Och ta hand om er!



Ovido - Quiz & Flashcards