lisvard

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Försov mig sista dagen i skolan...

Av Lisa - 7 juni 2010 19:17

Ja min dag började ju inte precis på bästa sättet. Jag vaknade fem i sju, alltså fem minuter innan tåget går. Springer fram till mitt fönster och tittar ut för att se om det står någon på perrongen, självklart gör det de. Jag börjar springa rund som en toka men börjar så smångingom inse att jag aldrig kommer hinna med tåget ändå. Jag fick helt enkelt gilla läget och skicka ett sms till en kompis som skulle på samma lektion som jag. Sen stupade jag ner i sängen igen och vaknade två och en halv timme senare, helt utvilad.   

   Idag har jag lixom bara slappat, läst mina underbara böcker om Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. För er som inte har läst dom och tycker om spänning, äventyr, innerlig kärlek och sex så tycker jag verkligen ni ska göra det! Jag har aldrig någonsin läst bättre böcker. Senare nu på eftermiddagen så tog jag mig en svängom i skåp och lådor för att rensa massa gammal skit som man alltid samlar på sig. Jag hittade mitt konfirmationskors i guld som har varit borta i typ två månader. En STOR sten föll verkligen från mitt hjärta och samvete, SKÖNT!

   Förövrigt så har jag kommit av mig lite i min hälsosamma livsstil. Det är inte så att jag har börjat äta onyttigt, nejdå, men jag har inte varit ute och joggat sen måndag förra veckan. Jag är verkligen INTE taggad och börjar få dåligt samvete. Men jag har bestämmt mig för att jag mår bättre om jag är ute och motionerar varannan dag så jag får väl pallra mig ut snart, fyy...

  

   Jag måste bara säga en sak. Idag när mamma va ute på nätet och kollade hemsidor om Bläse - Gotland, (där vi har våran sommarstuga) så hittade hon en hemsida av en fotograf med massa bilder från bläse. Där fanns ett bildspel på hemsidan och mamma tittade igenom bilderna som va mycket proffessonelt tagna. Rätt va det är så ser hon mig på en av bilderna när jag sitter och tittar ut på havet från mitt älskade berg (som egentligen är en spillkalks tipp, berget ligger i närheten av ett kalkstensbruk)   

Det roliga är att jag faktiskt kommer ihåg honom som tog bilden för två år sen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag vet inte om ni ser det men på denna bilden så har flera skrivit sina nanm med vita stenar från stranden, även jag har skrivit mitt. Lisa. Ganska långt till väster i bilden.

  

 

I lördags va jag i Ugglarp o solade och badade. Det va riktigt kallt i vattnet, årets första dopp i havet...

Solbrännan blev bra i alla fall så nu behöver jag inte skämmas för att jag är blek längre.

 

Nähe nu ska jag ta och prata lite med mina drömmars kille, ha det så bra!

 

 
 
Ingen bild

Din Eik

7 juni 2010 21:00

Jag älskar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards