lisvard

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Lisa - 8 juni 2010 19:57

I dag vakande jag ganska sent, närmare bestämt kvart i tio. Drog på mig löparskorna och gav mig ut för en sväng i skogen. Det kändes grymt skönt fast samtidigt är det så tråkigt och jobbigt. Jag tror det måste till en ganska stark människa om man ska springa ett marathon till exempel, inte stark fysiskt även om det förmodligen krävs men i huvudet. En stark psykisk vilja kan jag definitivt säga att det behövs. Min Erik är ju långdistanslöpare och springer halvmarathon, han är riktigt stark i huvudet, har han bestämt sig för något så viker han inte en tum.

   Min längtan efter dom skorna blev såklart ännu starkare och mamma har lovat köpa som om jag visar att jag inte ger upp. Så de va de enda jag sprang och tänkte på, plus den finaste killen på jorden såklart, men han upptar ju alltid mina tankar. Och så hade jag himlans tur med vädret! Det tog inte lång stund efter att jag va inne och hade duschat då de första dropparna regn föll. Här har de regnat hela dagen sen dess.  


Sen va jag på mitt sommarjobb i dag och skulle prata lite om när jag ska jobba och vilken lön jag skulle ha. När jag kommer dit så visade det sig att det hade skett ett missförstånd och han trodde att jag bara skulle praktisera och inte få någon lön... Så så gick de med de, det är verkligen tur att jag har världens undrbaraste pappa! Jag ringde till honom direkt och berättade om missförståndet. Nu är de så att min pappa har ett eget företag och har ett firmahus som han efterhand då tid ges renoverar och i sommar hade han tänkt att renovera ett rum till. Dock är rummet belamrat med massa bråte så han behövde hjälp med att flytta det till skroten och så.   

   På sommarjobbet/praktiken hade jag räknat med en lön på i alla fall 60 kr/h då affärens ekonom är ganska dålig. Nu får jag 90kr/h av pappa och det ska bli så skönt att ha sitt första sommarjobb hos någon som man känner. Jag är så glad! Snacka om att min pappa är BÄST!!


Förövrigt har jag inte gjort så mycket mer i dag, varvar lixom ner och längtar tills min älskling kommer!  Men nu ska jag gå ner och ta mig en kopp te och njuta av det nya numret av Vecko Revyn.

Ha det gött, hejsvejs :D

Ovido - Quiz & Flashcards