lisvard

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Lisa - 25 juni 2010 20:58

Det blev en mysig midsommar med många skratt i gott sällskap! Lena och Roy va också hos kusinerna, mycket, mycket trevligt.

   Jag kom på först nu när vi är hemma igen att jag inte har bundit någon sommarkrans men när jag tittar ut så ser jag inte särskiljt många blommor... Det är ändå midsommar... VAR ÄR BLOMMORNA???

     

 

Det blev trots urinvägsinfektionen en förvånadsvärt fin och bra midsommar. Är det någon som har några huskurer som hjälper mot urinvägsinfektion så tar jag gärna emot dom :D

  Men nu ska jag ta och bädda ner mig gosigt i sängen och läsa en timme eller två, det där med fest och grjer är ju inte något för mig ;)

Hoppas nu ni alla får en fortsatt fin midsommar och drick nu inte för mycket ;)

Tjingeling!

Av Lisa - 25 juni 2010 11:27


I förrgår när jag stod och grillade kom en liten jakthund och skulle gosa lite med mig. Han hade inget halsband och jag kände inte igen honom. Han gick runt på våran trädgård en stund och sen kom min lillasyster hem och hon blev såklart helförälskad. Det va ganska sent på kvällen så vi bestämde oss för att lila hunden skulle få sova i vårat garage (Våran hund Ellen sov ju inne i huset). Mamma och pappa blev också helt kära, så även jag. Vi ringde till polisen och dom sa att vi skulle ha honom till igår.

   När polisen kom till oss igår så undersökte dom om han va chipad och det va han inte så dom körde med honom till ett hundpensionat. Och om det inte är    någon som känner sig vid honom och kan bevisa ägarskap så kommer polisen kontakta oss, vi kan nämligen tänka oss en liten hund till. Den enda som är lite anti här i familjen är mamma men jag tror att hon smälter för honom ändå, med all den charmen som han hade. Om inte vi kan ta honom så måste polisen avliva honom. Vi blev som sagt alla väldigt fästa vid de lilla livet så vi döpte honom till Bengt. Han liknar nämligen en släkting till oss som heter Bengt så vi kände det som självklart :P

   Erik åkte hem för en timme sen och jag sitter och gör mig i ordning lite inför midsommarfesten som ska firas hos våra kusiner

Jag och min älskade kusin Fanny på väg till Gotland för typ tio år sen!

Det ska bli grymt kul i eftermiddag och jag längtar som fasen!


Nähe nu ska jag ta och hjälpa mamma med maten.

Hoppas ni får en fin midsommar och jag hoppas att Bengt också får det <3

Hejsvejs!   

Ovido - Quiz & Flashcards