lisvard

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Nybakade bullar, beställning från HMkatalogen och nytt pandoraarmband

Av Lisa - 15 januari 2011 11:39

Gick upp vid halv tio, åt en snabb frukost sen hjälpte jag mamma när hon bakade bullar så nu står första plåten i ugnen! Ska bli riktigt gott faktiskt, de va ett tag sen jag åt bullar.

 

Har ni sett nya HM vårkatalogen?!? Jag verkligen avgudar den. Kläderna är jättefina så nu har jag tagit mig i kragen och beställer för första gången, vill inte vara med om att jag kommer till affären o så är allt slut som de brukar vara när jag kommer dit. Men ska man se de ljusa i det så kan man ju tänka på att de är de kläderna som jag tycker om som går fort, alltså har jag en bra klädsmak.

    Mamma är med i Hmclub och fick en 20% rabatt på rean så jag ska in till stan och se om det finns något man kan fynda. Jag gick inte på mellandagsrean i år, jag kan inte fatta att jag alltid missar den.. I alla fall så ska jag in och shoppa upp lite av mina julklappspengar.

 

Jag har även köpt ett nytt pandora armband, jag fick mitt förra i konfapresent som redan då va lite tajt men jag kunde ha det utan problem med sex berlocker men de va fyra år sen så det har ju inte blivit större om ni förstår.. Så eftersom jag vill ha fler berlocken så löpte jag ett större. Nu är jag på jakt efter berlocker! Haha det finns så många fina och personliga. Många som har pandora köper bara berlocker för att de är fina men jag vet också de som köper berlocker för att de symboliserar något. Så gör jag, mina berlocker symboliserar något, föutom två. Det va dem jag fick i konfapresent med armbandet. Igelkotten för Gotland, mitt hjärtas plats. Blombollen för våren som är min favoritårstid. Hjärtanbollen för min familj. Resväskan för Rhodes, mitt favorit semestermål (heter de så?)  Jag är på jakt efter någon färgglad gladberlock och en som symboliserar min Ellen<3. Just nu är hon ute i snön och leker när pappa skottar snö.

 

Skolan har kört igång igen också, de va som att få en käftsmäll. Läxor, prov och inlämningar redan första veckan.. Ja usch så jag gnäller men man får tänka på att det inte är mer än sex veckor till nästa lov. Dessutom så är schemat för denna terminen rätt så lugnt och skönt! Härligt. Det är lustigt ibland att inte lärarna planerar ihop och ändå kommer upp med samma uppgifter typ.. I engelska B ska vi läsa våran andra bok på engeska, inte jättejobbigt mer kul faktiskt. Jag ska läsa Pride and Prejudice så de kommer bli bra. Men sen ska vi också läsa en bok i psykiatri som vi ska referera och analysera också den boken skönlitterär. Och i svenska ska vi läsa två böcker och jämföra dem. Och samtidigt så vill ju jag läsa mina egna böcker.. Jobbigt men jag fixar det med!

 

Nähe nu ska jag ta in Ellen, ha de bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards