lisvard

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Lisa - 23 januari 2011 20:51

Nä men ska man dra till med ett blogginlägg? De är sällsynta på den här bloggen.. I alla fall,,

 

Ja ni vet ju hur mycket Gotland betyder för mig, sommarminnen och lugn. Mitt hjärtas ö om man säger så. Jag har alltid varit djupt fäst vid Gotland, att känna sådan frid är nog få människor förunnat. I alla fall så vill jag ju jobba på muséum, har alltid älskat historia! Främst svensk medeltid och vikingatid. Så va jag hos SYO på skolan och pratade lite, "ja det finns ju en högskola i umeå med arkeologprogrammet" Jaha tänkte jag.. Finns de inget annat så Umeå it is. Men andetaget efter så sa han Gotland och jag kännde sån lycka! Det var som när jag skulle välja gymnasium, jag visste vart jag skulle bara någon hade föreslagit det. Högskolan på gotland, internationella arkeologprogrammet. Lugn och frid i mitt hjärta, nu vet jag vad jag vill!

 

Att jag i flera år har velat bo på gotland och haft endel framtidsdrömmar därifrån gjorde allt så självklart. Mina drömmar om framtiden, mina mål, nu tar jag första steget! Eller ja, om ett och ett halvt år när det är dags för högskolan tar jag första steget mot min framtidsdröm.

 

Man kan ju säger fråga sig vad en som läser beteendevetenskap ska göra på arkeologprogrammet? Men när jag gjorde mitt gymnasieval så valde jag förnuftigt (det kommer alltid behövas jobb inom människohälsa och så vidare) och visst jag är inte miss nöjd men nu väljer jag med hjärtat. Jag har tidigare inte längtat till högskolan men nu gör jag det, nu vet jag vad jag vill och det är tusen gånger lättare att göra skolan när jag vet vad jag kämpar för, även om intagningen var (2010) 13.71 i meritvärde och jag ligger på 18.46 så känns det grymt underbart att veta och vara nöjd med valet!

 

Nu ska jag krypa ner i min säng med några avsnitt Vänner!

Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards