lisvard

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Det kryper i min kropp! Nu vill jag ha vår!!

Av Lisa - 15 februari 2011 18:17

Har haft ett kallt vårväder hemmifrån idag då jag var lektionsfri och jag blev så glad! Känns så otroligt befriande nu när våren är på G. Hoppas vi får finfint vårväder till lovet nästa vecka.      

 

Dagen idag har spenderats med min vovve och mina läxor, har fått riktigt mycket gjort faktiskt. Jag har läst klart alla de böckerna som skulle läsas i de olika ämena vilket är skönt för nu kan jag läsa vad jag känner för igen. Jag är klar med båda uppgifterna i psykiatri och nästan färdig med engelska uppgifterna på boken stolthet och fördom. Svenskaböckerna är klara men jämförelsen ska in vecka 20 så det är lugna puckar. Vi fick ett valfritt historia arbete där vi får välja helt själva vad vi vill fördjupa oss i, vilket passar mig alldeles utmärkt. Jag är så peppad. Ska nog göra något om Gotland, men är inte säker..

 

Jag har även pratat med mamma och pappa om jag får ta med mig Ellen när jag flyttar till Gotland sen någon gång om typ ett och ett halvt år och de sa att de gick bra. De vet att jag inte är någon utemänniska som skulle vara borta hela kvällarna och så, dessutom är hon bland det finaste jag har och jag skulle aldrig någonsin få för mig att låta henne komma i skym undan! Hon är mitt allt, låter mesigt jag vet, eller så låter de nog en aning sjukt.. Jag vet inte men hon är det finaste jag har <3

 

Jag är på läsarhumör! Efter att i typ en månad ha läst böcker som jag är tvungen till så är jag otroligt peppad på att läsa det jag vill så jag brände av twilight i fredas-lördas så jag tänkte att jag fortsätter väl, började på new moon i eftermiddags och har läst halva. Så nu är jag inne i en sån bubbla som jag har pratat om tidigare, fixeringsbubbla? Jo något i den stilen är det. Jag måste köpa fler böcker, de börjar ta slut nu.. Jag vill ha gamla böcker, antikvariat kanske är rätt ställe?

  

 

På fredag drar jag med min storasyster Bine och hennes yngsta flicka Maja till min biologiska pappa för att hälsa på över helgen och byta julklappar. Väldigt försenade jag vet men ibland är de kul att få någon i efterskott och inte allt på en gång! Det ska bli roligt eftersom det var väldigt längesen jag träffade Bine och pappa! Lovet blir nog lugnare sen efter det, lite arbete och massa läsning. Bara avkoppling från skolan. Ska ge mig ut och springa också nu när snön är borta och allt är fruset i marken, bra underlag! Både Ellen och jag behöver röra lite på vinterbenen ;)

 

Ne, nu ska jag göra något vettigt. Hmm Undrar vad, läsa? (A) Jag tror det.

Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards