lisvard

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Lisa - 7 februari 2011 19:28

Jag har som vanligt klantat till mig.. Öh, jag råkade skära mig i foten i lördags och jag var otroligt klumpig som vanligt. Trög som jag är trättade jag inte såret direkt utan först igår kväll, idag gjorde min fot så in i h*lv*t*s ont att jag mot min förbannade vilja åkte hem från skolan. Jag hade tagit en värktablett men det fungerade inte och det bultade som fasen och skolsköterskan var inte i skolan idag. Sur på mig själv för att jag inte klarade att vara iskolan men å andra sidan så var det otroligt skönt att komma hem och tvätta såret och lägga på antiinflamatorisk salva och ligga med den högt då den var en aning svullen.. Nu är det bättre och det blir skolan för min del i morgon, ta igen den lektionen jag missade..

 

Tittade förresten på "Sherlock" (tror det stavas så?) med min älskade lillasyster i eftermiddags <3 Det är en serie på tre delar som går klockan nio på söndagkvällar och jag va så bombat trött igår så jag gick o la mig och fick en mysig stund med Alli idag! Asså jag gillar verkligen den serien! Jag gillar hans sätt att vara så jäkla smart och hela tiden ligga steget före och när folk inte fattar så är han så grym, äh det är nåt speciellt med riktigt intelligenta människor..

 

Oh jag måste bara säga det med, jag håller på att läsa "Stolthet och Fördom" av Jane Austen och jag måste säga att första halvan är rätt lam men sen.. Jag kan verkligen förstå varför den fortfarande är så populär även fast den skrevs på 1700-talet! Så jäkla rolig och underbart skriven, jag läser den på engelska och vilken läsupplevelse! Read it!

 

Hahah jag drack en hel kanna te innan så nu kan jag inte säga att jag ska dricka ännu mer men jag ska slå mig ned med min bok då vi har en läs-läxa till i morgon i engelska.. Med nöje<3

 

jo juste, jag fick låna pengar av mamma och pappa så att jag kan köpa jackan! Love you!!<3

Ovido - Quiz & Flashcards