lisvard

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Övernattningskalas med Ellen och ett underbart väder!

Av Lisa - 21 december 2010 13:17

Igår hände de inte så mycket, jag plockade lite här hemma och skottade en massa snö. Det är rätt skönt när man väl bestämmer sig själv för att skotta, om någon säger till en att göra det så låser det sig i huvudet. I alla fall så har Ellen mamma och jag kommit överens om att Ellen får ligga i sängen men bara om jag har en filt under henne. Så.. Då tyckte Ellen att hon skulle sova hos mig inatt, jag la filten vid fotändan där jag tyckte att hon skulle ligga.

 

 Efter typ tjugo minuter så kommer hon kravlandes upp på insidan när hon tror att jag har somnat. Jag flyttade filten en bit upp men Ellen är ingen vanlig hund som sover vid  fötterna, hon skulle ligga på mina kuddar och ha nosen i min nacke? Fråga mig inte varför men jag orkade inte flytta filten en gång till då jag va jättetrött. Det blev jobbigt sen när hon började drömma och sparkade mig i ryggen och började småskälla men jag tänkte att hon går väl snart för där kan hon inte ligga hela natten. Men nej. Hon gick ur min säng när pappa gick upp för att äta frukost.. Men det va så mysigt!

 

Ellen gillar verkligen att gosa det märker man på henne för hon ska ligga så nära det bara går och gärna med ett ben på mig eller jag ska ha ett ben på henne, men så nära det bara går. Min gosevovve!

I morse blev det julbad för skruttahunden, hon tyckte väl inte de va så överdrivet kul men hon stog där så snällt.


vi har ett så fint väder idag! Jag funderar på om jag ska gå iväg till isen och åka lite skridskor. Det hade varit underbart! I morgon blir det skridskor i alla fall för då ska vi få jättefint väder och Alice fick jullov idag så har jag någon att åka med. Tre dagar kvar till jul!

Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards