lisvard

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Lisa - 30 december 2010 14:08

Så då har julruschen lagt sig, jag tillbringade julen hos morfar och mormor som planerat och det va hur trevligt som helst! Vad som inte var planerat var att jag stannade till den 26:e, alltså en natt extra. Vilket var underbart härligt. Jag sitter nu och skriver från min nya dator, jag fick den jag önskade mig så jag är supernöjd!   

HP Probook 4320s <3 Och den är brun! Jag älskar brun ^^

Jag fick även massa pengar, en tallrik till min servis som jag samlar på från rörstrand. Mössa och vantar, två klockor (en yetset vit och en visa liknande yetset svart) och annat smått och gott. Jag är otroligt tacksam!

 

I morgon är det nyårsafton.. Behöver jag säga att det är bland de värsta dagarna på året? Jag mer eller mindre hatar nyår. Inte nog med att jag själv inte gillar raketer så är det ett mardrömsdygn för Ellen. Så planer inför i morgon, gå ut med henne tidigt tidigt på morgonen och en gång till vid lunch sen packar vi in oss någonstans och drar för fönstrerna då även ljuseffekterna skrämmer hundar, funderar på att stoppa bomullstussar i hennes öron.. Är inte säker på att hon låter dom sitta kvar men de är värt ett försök. Och nej som ni ser så ska jag inte gå på fest i mon. Jag valde att vara hemma med Ellen. Dels för att jag psykiskt inte tycker om fulla människor och dels för att jag vet att min flicka blir så rädd..

 

Skjut inte raketer snälla människor.. Va inte så själviska! Nästan varenda hund och andra husdjur, även ladugårdsdjur är rädda för raketer och smällare.. Det finns också många människor som tycker det är obehagligt! Din grannes hund kanske är rädd, eller någon annan du känner? Ta hänsyn..

 

Jag vet att jag är tråkig men jag ser också hur min vovve reagerar.. hon går och lägger sig i badrummet, enda rummet utan fönster, och så sätter hon sig i duschen och skakar.. Det är förskräckligt att se henne så rädd och inte kunna säga till henne att det inte är farligt och att det går över. Nä fy för den lede! Raketer är fördjävliga! 

Så sitter jag här och retar upp min för det.. Nä nu tänker vi på något annat lisa.. Onödigt att måla fan på väggen, även om jag vet precis hur de kommer bli i morgon. Suck! 

 

I alla fall så ska jag gå o dricka en kopp te och titta på någon mysig gammal disneyfilm! 

Hej så länge! 

Ovido - Quiz & Flashcards