lisvard

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Julstämning och jäklans massa snö!

Av Lisa - 19 december 2010 15:55

Så har man fått jullov och det känns riktigt härligt! Jag har kämpat så hårt de senaste två månaderna att jag sov onaturligt mycket i fredas-lördas! Vanligtvis sover jag tio timmar och sen vaknar jag av mig själv men i fredas somnade jag i tre timmar, va uppe fyra sen sov jag tretton timmar till. I alla fall så är jag utvilad nu.

 

Julstämningen är på topp i mig! All snö som vi får nu och har fått gör det lättare att hoppas på en vit jul. I år blir det jul hos morfar och mormor, det ska bli så himla mysigt. Det va dölängesen jag träffade dom så man längtar nu. Förra året var jag med familjen hos släktingarna i Norrköping men då kunde inte Ellen följa med för att det va en liten kille på ett år där vi skulle fira jul. Jag tyckte de va lite löjligt men jag förstod ju hur dom tänkte. Men jag sa också att om inte Ellen skulle få följa med nästa år så skulle jag stanna hemma med henne ensam och fira jul bara vi två. Så i år så skulle familjen till Norrköping och jag stod fast vid mitt beslut för jag menar att även om inte Ellen förstår att det är jul så tycker jag att hon ska vara med när alla samlas och umgås i kärlek. Men så kom jag på att morfars och mormors hund dog för ett tag sen och att jag kanske kunde ta med Ellen dit, grejen är ju den att Ellen inte ska vara ensam. Jag va välkommen hos morfar och mormor så nu längtar jag verkligen!

 

Det är så skönt när man inte har massa skyldigheter inför någon nu. Det är så härligt för nu bestämmer jag själv vad jag vill göra och hur jag vill göra det. Det har lett till att jag och Ellen har kommit nämare varandra. Jag kan tillbringa mer tid med henne och det gör jag allt oftare! "hunden är människans bästa vän" Det håller jag verkligen med om! Hon kräver inget och hon finns alltid där. Min bästa vän! Det är synd att hundar inte få följa med överallt! Jag hade så gärna velat ta med henne till skolan och överallt!

 

Ellen och jag ska även fira nyår ihop hemma, massa mysigt! Mamma och pappa ska iväg och lillasyster ska till kusinerna så de blir jag och vovven som ska titta på grevinnan och betjänten. Åh jag längtar! Hela detta lovet tänker jag spendera hemma och ta igen all den tid som jag har missat när jag varit hos erik.. Jag vill bara njuta i nära och käras sällskap!

 

Oh jag höll nästan på att glömma! Måste ju kommentera avsluningen i skolan också! Mysigt som vanligt med lussebullar och julmust innan vi gick till kyrkan, väl där så va jag så stressad för jag skulle med tåget men jag hann se Linnea sjunga.. Oh jesus, jag höll på att börja gråta och jag rös från första tonen. Tänk om man kunde ha julavslutning varje dag. Helt underbart va det, och jag gillade prästens tal. Han va inte så där tung om ni fattar, de va lixom lätt att lyssna på. Väldigt skönt.

 

Nähe nu ska jag gå och titta lite på tv tror jag. Hahah när jag läser igenom inlägget så har jag mest pratat strunt, men men, hoppas ni har överseende med det :P

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 15 september 2011 13:27

Sitter och funderar.. vilket jag i o för sig gör för det mesta.. Idag är jag lektionsfri vilket betyder egen studietid. Som verkligen behlvs.. Jag har 52 frågor i pedagogik som jag måste göra, suck!  När man har saker att göra så gör man dem naturl...

Av Lisa - 9 september 2011 17:28

www.loklisa.bloggplatsen.se   Kolla in och se mina bilder och min lilla berättelse från dagarna! Det är min tågblogg för er som inte visste det.     /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 4 augusti 2011 17:48

Har ni sett det nya höstmodet? Jag är mållös! Jag älskar alla jordnära färger, kan det då bli bättre när alla affärer svämmar över i naturfärgade kläder? Nepp, absolut inte! Jag mår som fisken i vattnet.   /Lisa Svärd ♥ ...

Av Lisa - 31 juli 2011 17:38

Efter en helg i lokstallet så är man rätt slut i kroppen, dagen igår målade jag en tågvagn och idag har jag räffsat. ....ont i ryggen. I alla fall så kretsar det mesta runt tågdagarna nu. Det ska verkligen bli så jäkla kul! Det är fortfarande rätt my...

Av Lisa - 29 juli 2011 23:25


Oj.. Ja det va ett tag sen det blev ett inlägg. Jag antar att jag inte är så duktig på att dela med mig som jag kanske vill vara och försöker vara ibland. I alla fall så var resan till Finland helt otroligt jobbig. Jag hatar att åka bil, sova på båte...

Ovido - Quiz & Flashcards